مشاوران پدیدار

مشاوران پدیدار در راستای بهبود کیفیت زندگی جهت بالا بردن کیفیت سلامت روان خانواده ها و آموزش به آنها در نحوه برقراری ارتباط ، خود شناسی ، تربیت و فزندو بساری از موارد دیگر سعی به ارائه خدمات دارد .

نویسندگان

اضطراب کودک

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲ ب.ظ

اضطراب کودکان

کودکان نیز مانند بزرگسالان دچار اضطراب می شوند . فرایند اضطراب یک رفتار است که فرد دچار بی تابی ، دلشوره و استرس می شود. در این حالت کودک یا بزرگسال نمی تواند درست تصمیم بگیرد و یا اینکه در انتخاب هایش دچار اختلال می گردد.

در بیشتر موارد کودکان و نوجوانان در مراحلی که به نظرشان بسیار حساس است و یا تمرکز زیادی روی آن سری فعالیت ها از طرف والدین شده است دچار استرس یا اضطراب می شود. در اغلب موارد می تواند جلسات امتحان ، رویارویی با افراد معروف ، صحبت کردن در اجتماع و ... می تواند به کودک یا نوجوان استرس وارد کند .

استرس کودکان و نوجوانان

در بسیار ی از حالات که عدم رفتار مناسب سبب تنبیه خواهد شد و یا درست انجام دادن آن فعالیت در ذهن نوجوان برای آینده او  بسیار تاثیر گذارمی باشد مستعد استرس هستند .اضطراب ها انواع دارند که از این میان  میتوان اضطراب جدایی ، اضطراب فراگیر و اضطراب اجتماعی نام برد.

دلایل اضطراب

 بطور کلی فراید اضطراب یک ری اکشن طبیعی بدن است وی در برخی از افراد این ویژگی بسیار زیاد تر می باشد که می تواند به فرد و اطرافیانش آسیب بزند و باید درمان شود. برخی از کودکان و نوجوانان به دلیل ترشحات هورمونی به طور غیر معمول دچار اضطراب می شوند. که باید با مراجعه به پزشک و تجویز دارو این هورمون ها را کنترل کنند .

برخی از کودکان و نوجوانان نیز به دلیل شرایط خانوادگی و محیطی دچار استرس می شوند که از این موارد می تواند مشکلات خانوادگی، احساس جدایی و طردشدگی در محیط خانواده و  از عوامل محیطی می‌توان تغییرات ناگهانی و غیرمنتظره را، همچون زلزله، بیماری، مرگ یکی از نزدیکان،... نام برد

مشاوره تلفنی

در این موارد خانواده ها حتما باید با مشاوران متخصص روانشناسی کودک و نوجوان تماس گرفته و برای حل مشکلات اضطرابی فرزندشان راهنمایی و کمک بگیرند . در صورت بحرانی بودن موضوع مراجعه به روانپزشک نیز پیشنهاد می شود .