مشاوران پدیدار

مشاوران پدیدار در راستای بهبود کیفیت زندگی جهت بالا بردن کیفیت سلامت روان خانواده ها و آموزش به آنها در نحوه برقراری ارتباط ، خود شناسی ، تربیت و فزندو بساری از موارد دیگر سعی به ارائه خدمات دارد .

نویسندگان

روانشناس نوجوان

چهارشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱ ق.ظ

روانشناس نوجوان

نوجوانان در دوره ای بسیار حساس و تعیین کننده از زندگی خود هستند. تغییرات فیزیکی و روانی در آنها سبب شده که در برابر خطرات و مشکلات بسیار آسیب پذیر گردند. تغییرات حالات ، علاقه ، نفرت ، استقلال و نیاز به دیده شدن و اهمیت داشتن برای آنها بسیار بولد شده و با اهمیت می گردد.

اهمیت روانشناسی نوجوان

در این دوره والدین باید توجه زیادی به آنها بکنند و بدانند که چگونه فکر و چگونه رفتار می کنند . این دانستن در ابتدا نیازمند این است که والدین با دوران نوجوانی بیشتر آشنا شوند. در این راستا می توانند با مطالعه کاب های روانشناسی نوجوانان و تربیت نوجوان و یا با مشورت و راهنمایی گرفتن از متخصصان ورانشناسی نوجوان از طریق مشاوره حضوری ویا مشاوره غیر حضوری اطلاعات بیشتری در رابطه با فرزند خود کسب کنند .

روانشاس خوب کودک و نوجوان

بسیاری از خانواده ها از اختلالات دوران نوجوانی آگاهی ندارند و و یا هر جند این اختلالات را بدانند ولی از وجود آن در فرزند خود امتناع می ورزند. راهنمایی های بک مشاور روانشناس نوجوانان می تواند به آنها دید خوبی در مورد تربیت و رشد نوجوان بدهد. مراکز مشاوره تهران و یا شهرستانها نیز شامل روانشناس خوب هستند .

برخی از اختلالات دوران نوجوانی:

اضطراب: در این دوراه نوجوان به دنبال تاییدیه گرفتن از والدین ، دوستان و اطرافیان خود است. بنابراین همواره استرس و اضطراب این را دارد که مورد قبول نباشد و یا به دلیل انجام کاری اشتباه میزان علاقه و توجه اطرافیانش به او کم شود .

وسواس: برخی نوجوانان در کار های خود خیلی دقیق می شوند که ممکن است ریشه وراثتی داشته و یا از محیط به او القا شود. پدر و مادر های وسواسی به شدت می توانند در وسواسی کردن فرزند خود موثر باشند.

مانیا: یا همان سرخوشی بیش از اندازه که ممکن است به خودکشی و یا آسیب زدن به خود بیانجامد

افسردگی: شایع ترین اختلال در حال حاضر در ایران است که به گونه ای اپیدیمک و یا شیوع پذیر در نوجوانان و جوانان جامعه در حال گسترش است .

مشاوره تلفنی

در برخی موارد جهت آموزش و یا ارزیابی نوجوان مشاوره تلفنی نوجوان می توان کمک بیاری به خانواده ها بکند. شبکه های اجتماعی مانند کانال تلگرام روانشناسی نوجوان زیر نظر متخصصان روانشناسی  منابع نسبتا معتبری برای آموزش هستند.

نظرات (۲)

طب سنتی ظهور

عالی بود

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

 

هم میهن ارجمند! درود فراوان!

 با هدف توانمند سازی فرهنگ ملی و پاسداری از یکپارچگی ایران کهن

"وب بر شاخسار سخن "

هر ماه دو یادداشت ملی میهنی را به هموطنان عزیز پیشکش می کند.

خواهشمنداست ضمن مطالعه، آن را به ده نفر از هم میهنان ارسال نمایید.

 

آدرس ها:

 

http://payam-ghanoun.ir/

http://payam-chanoun.blogfa.com/

 

[گل]

 

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝

۝۝۝۝♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥۝۝۝۝