مشاوران پدیدار

مشاوران پدیدار در راستای بهبود کیفیت زندگی جهت بالا بردن کیفیت سلامت روان خانواده ها و آموزش به آنها در نحوه برقراری ارتباط ، خود شناسی ، تربیت و فزندو بساری از موارد دیگر سعی به ارائه خدمات دارد .

نویسندگان

وقتی بیش از حد عصبانی ام چه باید بکنم ؟

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۲۶ ب.ظ

عصبانیت والدین :

برای نوجوانان دشوار است که دربرابر عصبانیت والدینشان ، خود را سرزنش نکند . شما بارها از دست نوجوانتان عصبانی خواهید شد . اما عصبانی شدن زیاد ، ممکن است به منازعه ی قدرت یا انتقام جویی نوجوانان ، یا ابراز بی کفایتی بی انجامد .

بهترین راههای کنترل عصبانیت والدین:

قبل از آن که بیش از حد احساس عصبانیت کنید ، یک پیام – من بدهید . برای مثال ، اولین احساس شما ، ممکن است ناراحتی یا یاس باشد . در این مواقع می توانید به نوجوانتان یک پیام – من ارسال کنید . این کار از عصبانیت شما می کاهد . در مورد پیام من – معنی آن ، نوع بیان کردن آن و واکنش نوجوان در برابر آن ، در مقاله ی احترام گذاشتن به نوجوان که مفصل صحبت کردیم .

چگونگی صحبت کردن با خودتان را تغییر دهید .

وقتی عصبانی نیستید به دنبال فرصتهایی برای صحبت کردن با نوجوانتان باشید .

همواره این مساله را به خود گوشزد کنید که هر انسانی میتواند اشتباه کند و اشتباه کودکان بیشتر بخاطر ناآگاهی آنها در انجام کارها و رفتارهایشان میباشد پس بایستی با رفتار مناسب شیوه مناسب رفتارها را به آنها آموخت .

وقتی بیش از حد عصبانی ام چه باید بکنم ؟

- از نوجوانتان دور شوید ، اتاق را ترک کنید ، بروید بیرون و راه بروید یا به یکی از دوستانتان تلفن کنید .

- سعی کنید از روشهای کسب آرامش استفاده کنید .

- با تلفن ویژه تماس بگیرید . اگر آن قدر عصبانی هستید که می ترسید به نوجوانتان صدمه بزنید ، فورا به یک نفر تلفن کنید و کمک بخواهید . پشت خطوط ویژه ی تلفنی افراد آموزش دیده ای هستند که به شما کمک می کنند تا آتش خشم خود را خاموش کنید و نیز افرادی هستند که می توانند کمک کنند تا کنار آمدن با عصبانیت را یاد بگیرید .

متاسفانه خشم و عصبانیت در همه افراد هست که به سختی می توان آن ها را مهار کرد ، اما با روش هایی کار آمد و کاربردی می توان آن را کنترل نمود . عصبانیت والدین نیز از مواردی است که بسیاری از خانواده ها را متشنج کرده است .

اگر از آن دسته افرادی هستید که دچار مشکلات خشم و عصبانیت می شوید و نمی دانید که با آن چگونه برخورد کنید میتوانید با مشاوره تلفنی و آنلاین یا مرکز تخصصی روانشناسی ، تماس بگیرید .