مشاوران پدیدار

مشاوران پدیدار در راستای بهبود کیفیت زندگی جهت بالا بردن کیفیت سلامت روان خانواده ها و آموزش به آنها در نحوه برقراری ارتباط ، خود شناسی ، تربیت و فزندو بساری از موارد دیگر سعی به ارائه خدمات دارد .

نویسندگان

جراحی بینی

سه شنبه, ۱ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۵۴ ب.ظ

جراحی بینی یک نوع عمل جراحی برای تغییر شکل بینی می باشد که می توان از آن برای

و اصلاح عیوب دیگر بینی بهره جست.

در خلال جراحی بینی، جراح یک برش ایجاد می کند تا به استخوان و غضروف بینی دسترسی پیدا کند .برش معمولا در داخل بینی زده می شود بنابراین بعد از عمل جای برش غیر قابل مشاهده است. بر حسب نیاز ممکن است پیوند غضروف یا استخوان (هم می تواند از قسمت هایی از خود بدن بیمار باشد و هم می تواند پر کننده های ترکیبی مصنوعی باشد) نیز انجام شود.پس از اینکه جراح استخوان و غضروف بینی را اصلاح کرد ، پوست و بافت بینی بر روی ساختار جدید می نشیند. البته تاثیر نوع پوست بینی بر عمل جراحی  و نحوه ی جذب شدن پوست را نیز نباید نادیده گرفت.در نهایت یک آتل در بیرون بینی گذاشته می شود تا شکل جدید بینی را تا زمان بهبود پشتیبانی کند.

جراحی بینی می تواند تحت بیهوشی عمومی یا بیهوشی موضعی انجام شود انتخاب نوع بیهوشی به پیچیدگی جراحی بستگی دارد. اگر شما بیهوشی موضعی را انتخاب کنید ،باید آماده باشید که صدای کار کردن دکترتان بر روی غضروف و استخوان بینی را بشنوید.

جراحی بینی معمولا به صورت سرپایی انجام می شود اما گاهی اوقات هم ممکن است بیمار یک شب در بیمارستان یا محل جراحی بستری شود.

دکتر جراحی که عمل بینی را انجام می دهد معمولا متخصص گوش و حلق بینی یا جراح پلاستیک یا هر دو است .

بعد از جراحی بینی چه انتظاری داشته باشیم؟

پس از یک هفته، آتل و باندپیچی از روی بینی شما برداشته می شود.

جراحی بینی

صورت کمی پف دارد و نواحی اطراف چشم و بینی کبود و متورم است . کبودی دور چشم و تورم اطراف بینی برای چند روز ادامه دارد و پس از آن بهبود می یابد.کمپرس سرد می تواند برای به حداقل رساندن تورم و کاهش درد مفید باشد . دکترتان ممکن است برای کاهش درد برای شما مسکن نیز تجویز کند .حدودا ۱۰ تا ۱۴ روز طول می کشد تا کبودی و تورم بعد از جراحی تقریبا از بین برود .

ممکن است نیاز باشد تا چند روز اول بعد از جراحی سر خود را بالا نگه دارید.ممکن است چندین هفته طول بکشد تا دوباره بتوانید فعالیت های شدید را از سر بگیرید.

مقالات مفید و توصیه های پس از جراحی بینی :

۱۹ توصیه مهم پس از عمل بینی

فرایند بهبودی پس از عمل بینی

بعد از عمل بینی چه مدت مرخصی از کار لازم است

چرا عمل بینی انجام می دهیم؟

جراحی بینی می تواند سایز ، شکل و زاویه بینی شما را تغییر دهد و باعث شود بینی شما تناسب بهتری با بقیه اجزای صورتتان پیدا کند .

جراحی بینی می تواند مشکلات ساختاری بینی را که باعث گرفتگی مزمن یا مشکلات تنفسی می شود را اصلاح کند .

آیا عمل بینی برای من مفید است

برنامه ریزی برای عمل جراحی

جراحی بینی

جرحان معمولا بیماران را تشویق می کنند تا برای مراقبت از خود فعال باشند تا بتوانند به کمک هم یک برنامه درمانی را تنظیم کنند .در میان مسایل دیگر در مورد موارد زیر نیز بحت خواهد شد :

چطور برای عمل بینی آماده شویم

جراحی بینی چقدر موثر است ؟

میزان اثر بخشی جراحی به میزان انتظار شما از جراحی بینی بستگی دارد. نکته ی بسیار مهم این است که شما و جراحتان در مورد هدف جراحی به یک نظر مشترک برسید.

جراحی بینی

نتیجه ی جراحی بینی دائمی است ،اگرچه ممکن است آسیب های بعدی یا عوامل دیگر روی ظاهر بینی تاثیر بگذارد.جراحی زیبایی فقط باید بر روی بینی فردی انجام شود که رشد او کامل شده است که در خانم ها این سن ۱۵ یا ۱۶ و در آقایان ۱۷ یا ۱۸ می باشد .اگر جراحی بینی قبل از این سن انجام شود رشد بینی می تواند روی نتیجه ی نهایی جراحی بینی تاثیر بگذارد و احتمالا موجب بروز عوارض نیز خواهد شد.

 

اگر نتیجه ی جراحی برای من رضایت بخش نبود چه کار کنم ؟

متاسفانه علی رغم بهترین تلاش های دکتر ، در بعضی موارد یک بیمار ممکن است  از نتیجه جراحی دکتر خود ناراضی باشد .این اتفاق می تواند علل مختلفی داشته باشد از جمله خطای جراحی یا انتظارات غیر واقع بینانه از طرف بیمار. اگر بینی آنها در ماه های اول شکل ایده آلی که مد نظر داشته اند نگرفته است بیماران نباید وحشت زده بشوند زیرا نتیجه ی نهایی جراحی می تواند تا یک سال متغیر باشد، .اگر بیمار حتی پس از اینکه بینی شکل نهایی خودش را گرفت از نتیجه جراحی ناراضی بود ،گزینه هایی برای اصلاح و درمان وجود دارد .بسته به میزان تغییرات که نیاز است ،جراح ممکن است تغییر شکل بدون جراحی یا اگر جزو افراد واجد شرایط برای جراحی ترمیمی باشید جراحی ترمیمی را به شما پیشنهاد کند.

جراحی بینی

مزایای زیبایی

معمول ترین دلیل برای افرادی که تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند بهبود دادن ظاهر بینی شان است .خیلی از افراد احساس می کنند سایز و شکل بینی شان با بقیه ی اجزای صورتشان هماهنگی ندارد و به همین دلیل برای بهبود هارمونی صورتشان جراحی بینی را انتخاب می کنند .در طول جراحی بینی تغییراتی بر روی پل بینی،نوک بینی و سوراخ های بینی می توان ایجاد کرد.انتخاب یک جراح واجد شرایط برای انجام عمل جراحی بینی این اطمینان را خواهد داد که بیماران سودمندترین نتایج را از جراحی بینی خواهند گرفت.

جراحی بینی

از جمله مزایای زیبایی برای عمل بینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقارن صورت – کوچکترین عدم تقارن در بینی افراد می تواند تاثیر عمده ای در ظاهرشان ایجاد کند . جراحی بینی می تواند ظاهر متعادل تری ایجاد کند.

بهبود شکل – تغییر در پل بینی یا نوک بینی می تواند توجه را به مناطق دیگر صورت جلب کند.

حجم متناسب – کاهش دادن پهنای بینی حتی یک مقدار کم ، می تواند تاثیر قابل توجهی بر روی تناسب بینی با بقیه اجزای صورت داشته باشد.

از بین بردن قوز یا اعوجاج بینی – جراحی بینی می تواند عیوب پل بینی را اصلاح کند چه این عیوب مادر زادی بوده و چه در اثر یک آسیب به وجود آمده باشد.

مزایای سلامتی

جراحی بینی علاوه بر داشتن مزایای زیبایی می تواند مشکلات مرتبط با سلامت را نیز اصلاح کند.دو مورد از مزایای اصلی جراحی بینی عبارتند از :

  • بهبود مشکلات تنفسی – جراحی بینی می تواند راه های باریک بینی را باز کرده و اختلالات ساختاری را اصلاح کند و توانایی تنفسی شخص را بهبود دهد.
  • اصلاح نقص های مادر زادی – جراحی بینی همانطور که نقایص مادرزادی داخلی اصلاح می کند می تواند به اصلاح نقایص بیرونی نیز بپردازد مانند انحراف تیغه ی بینی.

کیفیت زندگی

جراحی بینی علاوه بر مزایای فیزیکی، دارای مزایای روانی نیز می باشد .اشخاصی که از سایز و شکل بینی خود ناراضی هستند معمولا از ظاهرشان احساس خجالت می کنند و ممکن است از اعتماد به نفس پایین رنج ببرند. با این حال بسیاری از بیماران پس از انجام جراحی بینی افزایش محسوسی در اعتماد به نفس خود را گزارش کرده اند. این ویژگی به تنهایی می تواند یک دلیل بزرگ برای انتخاب جراحی بینی باشد.

جراحی بینی

ریسک ها

بعد از جراحی بینی شما باید انتظار تورم و کبودی اطراف چشم را داشته باشید . مشکلات دیگری که با احتمال کم ممکن است اتفاق بیفتد عبارتند از :

  • خون ریزی بینی
  • آسیب یا ایجاد حفره بر روی سپتوم بینی (دیواره ای که سوراخ های بینی را از هم جدا می کند)
  • مشکلات پوستی ،مانند از کار افتادن بافت پوست (نکروز پوست یا پوست مرده) یا حساسیت به چسب ها و باندپیچی
  • عفونت ،برای جلوگیری از ریسک ابتلا به عفونت به شما آنتی بیوتیک داده می شود
  • انسداد و گرفتگی بینی که ناشی از تورم درون بینی می باشد
  • عوارض بیهوشی

همچنین ممکن است نتیجه ی جراحی بینی آن چیزی که شما انتظارش را دارید نباشد.

اطلاعات بیشتر درباره عوارض جراحی بینی در  

  عوارض عمل بینی

به حداقل رساندن ریسک ها

عوارضی که در قسمت قبل اشاره شد احتمالی و بعید هستند . با این حال بیماران می توانند برای کاهش ریسک اقدامات زیر را انجام دهند .

قدم اول ، انتخاب جراح واجد شرایط .انتخاب یک جراح بینی خوب برجسته که استانداردهای ایمنی مناسب را حفظ کند می تواند احتمال ایجاد عفونت ،ایجاد حفره و عوارض دیگر را کاهش دهد.یک جراح با تجربه می تواند یک نتیجه رضایت بخش را تضمین کند.

قدم دوم ،بیماران باید دستور العمل های قبل از جراحی و دستورالعمل های بعد از جراحی را دنبال کنند.این دستورالعمل ها فقط برای کاهش ناراحتی ها استفاده نمی شود بلکه روند بهبود شما را سرعت بخشیده و سلامت بیمار را حفظ می کند.

قدم نهایی ،افراد باید ارتباط خود را با دکترشان در طول این فرآیند حفظ کنند .آنها باید تا آنجایی که ممکن است در مورد اهداف درمان و همچنین در مورد سابقه ی پزشکی،داروهای مصرفی ، عادت کشیدن سیگار و نگرانی های مرتبط خود خود صادق باشند.

 

اهداف ویژه

جراحی بینی می تواند برای تغییر شکل ، سایز و ظاهر کلی بینی استفاده شود.در بعضی موارد جراح شما ممکن است در همان زمان ایمپلنت چانه را نیز به شما پیشنهاد کند.این کار کمک می کند که مشخصات صورت تعادل بیشتری پیدا کنند.

ملاحظات کلی

بهترین راهی که بیمار می تواند متوجه شود که آیا او یک کاندید خوب برای جراحی بینی می باشد یا خیر این است که یک جلسه مشاوره با یک جراح واجد شرایط ترتیب دهد.جراح شما سابقه ی پزشکی،کیفیت پوست،اهداف زیبایی شناسی و آمادگی ذهنی تان را قبل از درمان بررسی می کند و بر اساس آن جراحی بینی را به شما توصیه می کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۸/۰۱
  • ۲۶۵ نمایش
  • مشاوران پدیدار