مشاوران پدیدار

مشاوران پدیدار در راستای بهبود کیفیت زندگی جهت بالا بردن کیفیت سلامت روان خانواده ها و آموزش به آنها در نحوه برقراری ارتباط ، خود شناسی ، تربیت و فزندو بساری از موارد دیگر سعی به ارائه خدمات دارد .

نویسندگان

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

مشکلات جنسی نوجوانان

دوره نوجوانی و بلوغ یکی از دوره های بحرانی زندگی می باشد که طی آن فرد از دوران کودکی به دوران جوانی در حال انتقال است. از انواع بلوغ می توان به بلوغ جنسی ، بلوغ فکری و بلوغ جسمی نام برد. در سنین نوجوانی ، نوجوان بهتر درک می کند ، بیشتر فکی می کند و سعی می کند تصمیماتش را به کمک منطق نیز بسنجد. چرا که همین نوجوان در دوران کودکی رفتارش بیشتر بر مبنای احساسات بوده ولی اکنون حس بالغ شدن به او دست داده و نه تنها دوست دارد که تصمیماتش را بر اساس منطقش بگیرد بلکه دوست دارد این اتخاذ تصمیم ها از طرف اطرافیان و والدینش نیز محترم شمرده شود .

بلوغ نوجوان

نوجوانان با توجه به بلوغ فکری که در این دوران دارند دوست دارند خودشان را آدم بزرگ تلقی کرده و رفتاری مانند بزرگتر ها نشان دهند ، در جمع آنها حضور یابند ، نظر بدهند و دیگران نیز به نظراتشان توجه کنند . دختران نوجوان بیشتر با رفتار هایی در پی گرفتن توجه و پسران نوجوان خواستار استقلال هستند .

تفاوت نوجوان پسر و نوجوان دختر

یکی دیگر از انواع بلوغ ، بلوغ جنسی است که در راستای بلوغ جسمی نوجوانان می باشد. نوجوان در این دوره اندامش بخصوص اندام های جنسی اش رشد بیشتری نسبت به گذشته خواهد داشت. در این مراحل پدر و مادر ها باید در مورد مسائل جنسی و اندام های بدنشان با آنها صحبت کنند و یا با مراجعه به مشاوران متخصص از آنها کمک بخواهند چرا که اگر این کار انجام نشود و یا به درستی پیگیری نشود عواقب بسیار مخربی مانند : گمراهی جنسی ، ارتباطات غیر مشروع ، روابط جنسی خطر ناک و خطر ابتلا به بیماری های جنسی مانند هپاتیت و ایدز  ، انزجار و تنفر از رابطه با همسر و خطرات دیگر بشود .

مشاوره تخصصی کودک و نوجوان

همواره کمک گرفتن از یک مشاور می تواند حل مسائل را برای خانواده ها و والدین بسیار آسان تر بکند . مشاوره تلفنی در زمینه آموزش مسائل جنسی می تواند یک راهکار ساده ، کم هزینه ، به صرفه باشد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۱:۰۳
  • ۱۹۷ نمایش
  • مشاوران پدیدار

ترس کودک

ترسیدن کودکان یک واکنش برای بقا و ادامه حیات است. . کودکان از چیزهای خطرناک و صدمه زننده می ترسند و از آنها فاصله می گیرند . فاصله گرفتن از اشیا خطرناک یک جور ایمنی در برابر خطرات محسوب می شود و کمک می کند کودک کمتر ضربه بخورد . مثلا ترسیدن از ارتفاع  یا ترسیدن از تاریکی باعث میشود کودک در زمان قرار گرفتن در آن شرایط بتواند بیشتر تمرکز کرده و آسیب کمتری دیده و یا آسیب نبیند.

ترسیدن علاوه بر کودکان در نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان نیز مشاهده می شود . تمام این ترس ها مانند ترس از تاریکی ، ارتفاع ، حیوانات درنده و .... یک جور سیستم ایمنی برا محافظت از جان انسان است. نوجوانان به دلیل شرایط سنی و رفتاری و نیاز به عضویت در گروه ها یا دیده شدن توسط اطرافیان ممکن است به هر کاری دست بزنند ولی این قوه ترسیدن باعث می شود در تصمیمات خود کمی بیشتر تدبر کرده و بتوانند بالغانه تر تصمیم گیری کنند . گاها نیز ترس سبب می شود انسان تصمیمات غلطی بگیرد و یا عجولانه رفتار کند و یا آن گونه که لازم است تلاش نکند پس کنترل بهینه ترس نه تنها مضر نیست بلکه بسیار مفید می باشد.

ترس در کودکان من جمله ترسیدن از تنبیه شدن ممکن است اثر منفی گذاشته و کودک را به دروغ گفتن تشویق کند . یا ترس از تاریکی ممکن است یک مدل اختلال فوبیا پروری در او ایجاد کند. والدین باید با آگاهی نسبت به این موارد در کنترل صحیح و مناسب ترس فرزندانشان بسیار موشکافانه عمل کنند .

در بسیاری از موارد کودکان میترسند تا توجه بگیرند و والدین باید بدانند که حمایت کردن از کودک در هنگام ترس یکی از مهمترین وظایف آنها است. البته باید حمایت به گونه ای نباشد که والدین همه کار را انجام دهند و بگذارند که ترس در وجود بچه بماند و کودک به اصطلاح ترسو شود بلکه باید راه های غلبه بر ترس را به کودک آموزش داده و در کنار او ترس های کودکشان را از بین ببرند یا کنترل کنند.

مشاوره روانشناس

میتوان در صورت افراط ترس در کودک با مشاوران متخصص روانشناس کودک و نوجوان ارتباط برقرار کرد که این ارتباط می تواند به صورت حضوری و یا به صورت مشاوره تلفنی انجام گیرد . متخصصان مشاوره کودک و نوجوان می توانند با راهنمایی های مفید در راستای تربیت کودک شما را یاری کنند

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ آبان ۹۶ ، ۱۴:۲۰
  • ۱۸۴ نمایش
  • مشاوران پدیدار

استرس ناشی از زلزله در کودکان

در روز های اخیر خبراهای گوناگونی در مورد زلزله در یکی از شهر های کشور عزیزمان پخش شده اند. با عرض تسلیت به تمامی خانواده های عزیز داغ دیده در این حادثه در شهر کرمانشاه و سایر شهر های ایران یاری رسانی به آنها نباید فراموش شود. این خانواده ها بیشتر از همیشه نیازمند کمک هستند و وظیفه همه ما انسان ها و ایرانی ها هست که در سختی ها پشتیبان یکدیگر باشیم. چون شعر زیبای سعدی : بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند. چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضو ها را نماند قرار.

مطلبی که  حائز اهمیت است پیگیری اخبار ضد و نقیض  موجود است. کودکان با توجه به احساسات و عواطف لطیف و پاکی که دارند در مواجهه با این اخبار استعداد بیشتری به بیماری های روانی چون افسردگی ، ترس ، پریشانی دارند. نوجوانان نیزاز این موضوع مستثنا نیستند. والدین نباید حوادث و صدمات ناشی از زلزله را در محیط های خانوادگی در حضور کودکان مطرح کنند و یا صحنه های وحشتناک را به آنها نشان دهند. چون ذهن کودک آنها را می پذیرد و خیال می کند که امکان این اتفاق برای او و خانواده اش هم وجود دارد بنابراین ممکن است دچار ترس و افسردگی شود.

استفاده از مشاور روانشناس کودک برای درمان اضطراب کودک

در این موارد دادن آرامش به کودک می تواند بسیار موثر باشد. گفتن دوست دارم ، روابط عاطفی و حمایتی از او باید صورت بگیرد تا کودک احساس امنیت و آرامش داشته باشد. والدین در این مورد مهمترین اثر را دارند تا جایی که حتی حضور آنها می تواند حس آرامش و حمایت را به کودک القا کند. در مواردی که اضطراب و استرس کودک به صورت بسیار غیر معمول است می توان با مراجعه به روانشناس کودک و نوجوان این موضوع را با او در میان گذاشت و از مشاوره های او استفاده کرد. مشاوره تلفنی کودک نیز می تواند یک راه ساده برای آموزش و ارزیابی باشد. برخی رسانه های مشاوره تلفنی رایگان و یا مشاوره تلفنی کودک با هزینه کمتر نسبت به مشاوره حضوری دارند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۴ آبان ۹۶ ، ۱۳:۲۳
  • ۱۴۷ نمایش
  • مشاوران پدیدار

روانشناس و مشاوره کودک

در زمینه رشد و تربیت کودک، مطالعات مختلفی انجام شده است. می دانیم که رشد و پرورش یک کودک، یک ساز و کار پیچیده و چندمرحله ای است که روانشناس و مشاوره کودک یا روانشناسی کودک، دو پارارمتر مهم و تاثیرگذار در این زمینه هستند؛ همچنین این مساله در صورتی می تواند دچار عوامل سلیقه ای و محیطی و نهایتا تحریف شود که در این زمینه از روانشناس مشاور کودک متخصص کمک گرفته نشود. با این حال می توان یک رشد صحیح را در مواردی چون زمینه های عاطفی، جسمانی، اجتماعی و شناختی خلاصه کرد که لازم است جهت تحقق این اهداف، از روانشناس و مشاوره کودک با کیفیتی بهره مند شد؛ به این صورت که روانشناس مشاور کودک، در طی جلسات مشاوره کودک رایگان یا مشاوره کودک تلفنی رایگان و یا در صورت نیاز پولی، بررسی می کند که آیا سیر رشد تربیت کودک، با روندی اصولی پیش می رود یا خیر؟

روانشناس و مشاوره کودک چه موراد مورد نیاز سنین مختلف کودک را تجویز می کنند؟

همان طور که می دانیم، کودکان در سنین مختلف، دارای نیازهای متنوعی هستند، که روانشناس مشاور کودک، این نیازها را نسبت به جایگاه و سن کودکان اولویت گذاری می کند. به عنوان نمونه در طی جلسات اولیه مشاوره کودک رایگان، روانشناس کودک می تواند این مساله را به والدین گوشزد کند که در مراحل نوزادی و ابتدایی یک کودک، نیازمندی های سلامتی و جسمانی وی در بالاترین اولویت قرار دارد و هرچه سن کودک بیشتر می شود، اولویت هایی چون نیازهای مالی و استقلال فردی پیش می آید.

در یک مرکز مشاوره کودک معتبر، معمولا از روانشناس مشاور کودک متخصصی استفاده می شود؛ در این مراکز، با استفاده از دارایی هایی چون روانشناس و مشاوره کودکان، موارد ضروری مانند روش های اصولی تربیتی و مشکلات تربیتی کودک با والدین مطرح می شود؛ بنابراین والدین می توانند با جستجوی این مراکز، شماره مشاوره تلفنی کودک را بیابند و طی تماس های متعددی، آموزش های لازم جهت تربیت فرزند خود را ببینند. نتیجه این تماس ها، می تواند افق روشنی را برای تربیت و تحویل فرزندان سالم و برومندی به جامعه آینده کشور منجر شود که این مساله، به نوبه خود، بهترین ثمره برای روانشناسان و مشاوره کودکان حاضر در مرکز مشاوره کودکان مربوطه خواهد بود. 

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۳ آبان ۹۶ ، ۱۲:۲۳
  • ۱۴۸ نمایش
  • مشاوران پدیدار

عصبانیت والدین :

برای نوجوانان دشوار است که دربرابر عصبانیت والدینشان ، خود را سرزنش نکند . شما بارها از دست نوجوانتان عصبانی خواهید شد . اما عصبانی شدن زیاد ، ممکن است به منازعه ی قدرت یا انتقام جویی نوجوانان ، یا ابراز بی کفایتی بی انجامد .

بهترین راههای کنترل عصبانیت والدین:

قبل از آن که بیش از حد احساس عصبانیت کنید ، یک پیام – من بدهید . برای مثال ، اولین احساس شما ، ممکن است ناراحتی یا یاس باشد . در این مواقع می توانید به نوجوانتان یک پیام – من ارسال کنید . این کار از عصبانیت شما می کاهد . در مورد پیام من – معنی آن ، نوع بیان کردن آن و واکنش نوجوان در برابر آن ، در مقاله ی احترام گذاشتن به نوجوان که مفصل صحبت کردیم .

چگونگی صحبت کردن با خودتان را تغییر دهید .

وقتی عصبانی نیستید به دنبال فرصتهایی برای صحبت کردن با نوجوانتان باشید .

همواره این مساله را به خود گوشزد کنید که هر انسانی میتواند اشتباه کند و اشتباه کودکان بیشتر بخاطر ناآگاهی آنها در انجام کارها و رفتارهایشان میباشد پس بایستی با رفتار مناسب شیوه مناسب رفتارها را به آنها آموخت .

وقتی بیش از حد عصبانی ام چه باید بکنم ؟

- از نوجوانتان دور شوید ، اتاق را ترک کنید ، بروید بیرون و راه بروید یا به یکی از دوستانتان تلفن کنید .

- سعی کنید از روشهای کسب آرامش استفاده کنید .

- با تلفن ویژه تماس بگیرید . اگر آن قدر عصبانی هستید که می ترسید به نوجوانتان صدمه بزنید ، فورا به یک نفر تلفن کنید و کمک بخواهید . پشت خطوط ویژه ی تلفنی افراد آموزش دیده ای هستند که به شما کمک می کنند تا آتش خشم خود را خاموش کنید و نیز افرادی هستند که می توانند کمک کنند تا کنار آمدن با عصبانیت را یاد بگیرید .

متاسفانه خشم و عصبانیت در همه افراد هست که به سختی می توان آن ها را مهار کرد ، اما با روش هایی کار آمد و کاربردی می توان آن را کنترل نمود . عصبانیت والدین نیز از مواردی است که بسیاری از خانواده ها را متشنج کرده است .

اگر از آن دسته افرادی هستید که دچار مشکلات خشم و عصبانیت می شوید و نمی دانید که با آن چگونه برخورد کنید میتوانید با مشاوره تلفنی و آنلاین یا مرکز تخصصی روانشناسی ، تماس بگیرید .

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ آبان ۹۶ ، ۱۳:۲۶
  • ۱۶۰ نمایش
  • مشاوران پدیدار

روانشناس نوجوان

نوجوانان در دوره ای بسیار حساس و تعیین کننده از زندگی خود هستند. تغییرات فیزیکی و روانی در آنها سبب شده که در برابر خطرات و مشکلات بسیار آسیب پذیر گردند. تغییرات حالات ، علاقه ، نفرت ، استقلال و نیاز به دیده شدن و اهمیت داشتن برای آنها بسیار بولد شده و با اهمیت می گردد.

اهمیت روانشناسی نوجوان

در این دوره والدین باید توجه زیادی به آنها بکنند و بدانند که چگونه فکر و چگونه رفتار می کنند . این دانستن در ابتدا نیازمند این است که والدین با دوران نوجوانی بیشتر آشنا شوند. در این راستا می توانند با مطالعه کاب های روانشناسی نوجوانان و تربیت نوجوان و یا با مشورت و راهنمایی گرفتن از متخصصان ورانشناسی نوجوان از طریق مشاوره حضوری ویا مشاوره غیر حضوری اطلاعات بیشتری در رابطه با فرزند خود کسب کنند .

روانشاس خوب کودک و نوجوان

بسیاری از خانواده ها از اختلالات دوران نوجوانی آگاهی ندارند و و یا هر جند این اختلالات را بدانند ولی از وجود آن در فرزند خود امتناع می ورزند. راهنمایی های بک مشاور روانشناس نوجوانان می تواند به آنها دید خوبی در مورد تربیت و رشد نوجوان بدهد. مراکز مشاوره تهران و یا شهرستانها نیز شامل روانشناس خوب هستند .

برخی از اختلالات دوران نوجوانی:

اضطراب: در این دوراه نوجوان به دنبال تاییدیه گرفتن از والدین ، دوستان و اطرافیان خود است. بنابراین همواره استرس و اضطراب این را دارد که مورد قبول نباشد و یا به دلیل انجام کاری اشتباه میزان علاقه و توجه اطرافیانش به او کم شود .

وسواس: برخی نوجوانان در کار های خود خیلی دقیق می شوند که ممکن است ریشه وراثتی داشته و یا از محیط به او القا شود. پدر و مادر های وسواسی به شدت می توانند در وسواسی کردن فرزند خود موثر باشند.

مانیا: یا همان سرخوشی بیش از اندازه که ممکن است به خودکشی و یا آسیب زدن به خود بیانجامد

افسردگی: شایع ترین اختلال در حال حاضر در ایران است که به گونه ای اپیدیمک و یا شیوع پذیر در نوجوانان و جوانان جامعه در حال گسترش است .

مشاوره تلفنی

در برخی موارد جهت آموزش و یا ارزیابی نوجوان مشاوره تلفنی نوجوان می توان کمک بیاری به خانواده ها بکند. شبکه های اجتماعی مانند کانال تلگرام روانشناسی نوجوان زیر نظر متخصصان روانشناسی  منابع نسبتا معتبری برای آموزش هستند.

  • مشاوران پدیدار

روانشناس کودک

از آنجایی که کودکان در برخی موارد به صورت غریزی و به صورت افراطی احساسی عمل می کنند بنابراین بسیاری از والدین را دچار سردرگمی می کنند . در مواردی والدین از رفتار ها و اعمال آنها متعجب شده ، نمی توانند با آنها رابطه برقرار کنند . درک کردن کودکان نیازمند دانش فهمیدن و دانستن نیاز ها و متد فکری آنها است. اگر والدین بدانند که کودکشان چگونه فکر می کند و دنیا را می بیند به طور قطع می توانند بهتر با آنها رابطه داشته و درکشان کنند. این امر نیازمند مطالعه بیشتر و آموزش دیدن در باره روش های فرزند پروری می باشد.

روانشناسی کودک

تا کنون والدین به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه این آموزش ها را از پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها ، فامیل ، اطرافیان ، دوستان و آشنایان دریافت کرده اند . امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و صنعت و وارد شدن دنیای مجازی به دنیای واقعی روش های تربیتی بسیار تغییر کرده اند . دیگر روش های تربیتی سنتی پاسخگو نیستند و والدین باید روش های نوین و استاندارد تربیت کودک و نوجوانشنان را بیاموزند.

شاید شما هم یکی از والدینی باشید که بگویید این موضوع اهمیت خاصی ندارد و همانگونه که ما تربیت شدیم فرزندمان را نیز تربیت می کنیم. اما ممکن است این متد فکری سبب بروز اختلالاتی مانند : بیش فعالی ، افسردگی ، اضطراب اجتماعی ، خود آزاری و خودکشی شود . در کنار این موارد والدین به صورت قطع می توانند تمامی اختلالات خود را به فرزندشان منتقل کنند . هم به صورت وراثتی و هم به صورت محیطی. به گونه ای که اغلب والدین وسواسی کودکان وسواسی دارند و اغلب والدین پرخاشگر کودکانی دارند که در راستای رسیدن به توجه و پذیرش محبت به افرادی جدا از خانواده خود رجوع می کنند که شاید سبب دوستی های غیر سالم ، روابط نامشروع  و بیماری هایی چون هپاتیت ، ایدز و ... شود .

پیشگیری بهتر از درمان است.

سعی کنیم همواره بیاموزیم تا توانایی پیشگیری را در خود تقویت کرده و حتی در دوران درمان بدانیم چه کنیم. روانشناسان کودک می توانند در این زمینه به والدین کمک شایانی کنند . روانشناس کودک به راحتی می تواند فرزند شما را شناخته و در راستای رشد و تعالی او شما را اهنمایی کند. در برخی موارد نیز روانشناس کودک می تواند اختلالات کودکان را شناسایی و آن را درمان کند .

مشاوره تلفنی

میتوان در صورت نداشتن وقت کافی از مشاوره تلفنی کودک و نوجوان استفاده کرد  چرا که روشی مناسب جهت آموزش و ارزیابی می باشد .

  • مشاوران پدیدار

مشاوره کودک در چه زمانی نیاز است ؟

کودکان بسیار خالض هستند و میتوان گفت که کار هایی را که انجام می دهند کاملا احساسی هست . در بیاری از موارد این رفتار نشئت گرفته از احساسات کودک ممکن است برای والدین و دیگر افراد بزرگسال خوشایند نباشد . در این موارد ممکن است والدین کودک را تنبیه بدنی یا تنبیه رفتاری کنند که ممکن است اثرات و عواقب مخربی در جسم وروان کودک به جای گذارد .

تربیت کودک یا تربیت والدین

بزرگسالان از آنجایی که باید ها و نباید های فراوانی در  ذهن خود دارند و هر کسی که از چهار چوب فکری آنها بیشتر رود مستحق تنبیه می دانند و او را به ماندن در زندان فکری خود محکوم می کنند . از آنجایی که کودکان رفتار های بدون چهارچوب دارند ممکن است در برخی موارد به خودشان یا دیگران آسیب برسانند و در برخی موارد نیز دقیقا در حال انجام کار های درست هستند و این والدین هستند که به فرزندانشان آسیب می رسانند .

مشاوره با روانشناس کودک و نوجوان

لزوم مشاوره همواره احساس می شود چرا که در 80 درصد موارد رجوع کنندگان به مشاوران متخصص کودک و نوجوان برای شناسایی رفتاری فرزندشان خود والدین بیمار هستند . والدین دچار وسواس فرزندشان را بدون نظم ، والدین دارای ذهن محدود فرزندانشان را بدون مرز و بی ادب ، والدین ساکت و ضعیف فرزندشان را پرخاشگر می بینند . در برخی موارد نیز والدین کودکشان را مانند نقص های خودشان می بینند مثلا :والدین بی مسئولیت فرزندشان را بی مسئولیت می بینند  و دوست ندارند فرزندشان مانند خودشان شود. پس گام اول و مهمترین قدم در تربیت کودک و نوجوان ، تربیت و داشتن والدین خوب است .

مشاوره تلفنی

در برخی موارد نیز اختلالاتی چون بیش فعالی ، اوتیسم ، وسواس ، حساسیت ، گوشه گیری و خجالت  و... موارد دیگر در کودکان مشاهده می شود که با توجه به خالص بودن این رفتار میتوان آن را کنترل و یا درمان کرد. در این موارد می توان از طریق مشاوره تلفنی با مشاوران  کودک ونوجوان فرزند خود را ارزیابی و در گام های بعدی با مراجعه حضوری به درمان یا تشخیص بهتر رسید . دنبال کردن شبکه های اجتماعی مناسب و آموزشی مانند شبکه اینستاگرام و کانال تلگرام تربیت کودک می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

 

  • مشاوران پدیدار

علل خودکشی نوجوان

سنین نوجوانی یکی از حساس ترین دوره های زندگی می باشد و نیاز به توجه بسیار دارد. در این دوران فرد ترشحات هورمونی نامنظمی دارد و از نظر خلق و خو و تفکرات منطقی در دوران گذر از کودکی به جوانی است. اغلب دختران در این دوره نیاز بسیاری به توجه و پسران نیز بسیار در پی استقلال هستند. والدین و خانواده ها باید به این مسائل توجه بیشتری کنند.

یکی از افکاری که ممکن است به فکر نوجوان برسد تفکر خودکشی است. در این دوران نوجوان در صورت انواع شکست مانند شکست عاطفی ، شکست عشقی ، شکست تحصیلی و ... ممکن است به فکر خودکشی بیفتد و با توجه به شرایط فیزیکی و فکری اش نیز مرتکب این کار شود. خودکشی کردن نوجوان علل های زیادی دارد که می توان آنها را به 2 دسته عوامل فردی و عوامل خانوادگی دسته بندی کرد.

عوامل فردی خودکشی نوجوان:

  • برخی اختلالات خلقی مانند افسردگی اساسی و اختلال افسردگی دو قطبی می تواند عامل مهمی در اقدام به خودکشی باشد . در بساری از مشکلات خودشان را تنها می بینند و در صورت ادامه این رفتار ممکن است مرنتکب خودکش شوند.
  • سوء مصرف مواد ، الکل و مواد توهم زا می تواند بر نحوه ی قضاوت نوجوان اثر بگذارد در همین مسیر ممکن است بدون فکر کردن به عواقب دست به کار های خطرناک بزنند.
  • عدم اعتماد به نفس نیز یکی در بروز این مشکل نقش دارد . نوجوانی که اعتماد به نفس ندارد بسیار بیشتر از نوجوانان دیگر در معرض خطر است .

عوامل خانوادگی خودکشی نوجوانان :

 

  • عدم ارتباط عاطفی نوجوان با خانواده که ممکن است فضای عاطفی و هم چنین شناخت افراد خانواده نسبت به یکدیگر را محدود کند
  • اختلافات شدید خانوادگی
  • وجود سوابق خودکشی در خانواده
  • تبعیض میان فرزندان از سوی خانواده

مشاوره تلفنی

در صورت وجود این شرایط در خانواده یا فرزندتان حتما با یک مشاور آن را درمیان بگذارید. مشاوره تخصصی با روان شناس کودک و نوجوان میتواند یکی از راهکار های بسیار مفید جهت بهبود روابط خانوادگی و شناخت بیشتر فرزند و پدر و مادر ها باشد.

  • مشاوران پدیدار

مزیت مشاوره

یکی از ابتدایی ترین و اساسی ترین نیاز ها جهت پیشرفت ، داشتن مشاور جهت انجام کارها می باشد. این مشاوران از املاک ، فروشگاه تا مشاوران تحصیلی و مشاوره روانشناسی را شامل می شوند. با در نظر گرفتن این مهم که همه ما در درجه اول در راستای داشتن زندگی بهتر تلاش می کنیم، در نتیجه نیازمند گرفتن مشاوره از افراد متخصص هستیم.

این باور که هر کس که به مشاور رجوع می کند بیمار است کاملا غلط می باشد . چرا که یک مشاور روانشناس می تواند با استفاده از علم روز دنیا و روش های استاندارد با در نظر گرفتن فرهنگ هر منطقه در راستای داشتن زندگی بهتر ، شناخت خود ، ارتباطات موثر ، پیشرفت شغلی و مالی و بسیاری موارد دیگر به افراد کمک کند .

انواع مشاوره غیر حضوری


مزیت های مشاوره غیر حضوری


در حال حاضر از طرفی مشاوره با متخصصان با موانع زیادی روبرو شده و از طرفی دیگر اهمیت بیشتری پیدا کرده است. برای مثال در راستای مشاوره خانواده برای تربیت فرزندان میتوان موارد زیر را نام برد :

·         افزایش مشغله والدین در سال های آتی

در راستای تامین مخارج خانواده، والدین زمان بیشتری را برای کار کردن و کسب درآمد اختصاص می دهند. بدیهی است این کار سبب کاهش زمان با هم بودن در خانواده می شود. از طرفی کودکان زمان بیشتری در مدارس و مهد ها می گذرانند که این خود باعث دوری از والدین می گردد. در نتیجه جنس با هم بودن در خانواده ها نسبت به قبل متفاوت می شود. این تفاوت نیازمند فعالیت های متفاوت نیز هست. با کمک مشاوره، والدین و فرزندان می توانند روش های با هم بودن و تعامل در خانواده را با هزینه کمتر و در زمان کوتاه تر بیاموزند و اجرا کنند .

·         تجربه کمتر زوج های جوان برای تربیت فرزند

مانند زمان گذشته مادر بزرگ و پدربزرگ و سایر فامیل در دسترس نیستند تا بتوانند والدین را در راستای تربیت فرزندشان راهنمایی کنند. هر چند بسیاری از راهنمایی های رفتاری پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها از نظر علم روان شناسی غیر قابل قبول است اما میتوانند تجربیات خود را در اختیار فرزندانشان قرار دهند. 

·         تغییر روش های تربیتی

با توجه به تغییر شرایط زندگی و پیشرفت روزافزون علم ،  متد ها و روش های تربیتی هر روز در حال تغییر و بهینه تر شدن هستند. در این بین نیاز به یک مرکز برای جستجوی روش های تربیتی موثر و سازگار با فرهنگ هر منطقه کاملا مشخص است. 

مشاوره تلفنی

در این میان مشاوره تلفنی  یکی از بهترین انواع مشاوره غیر حضوری است.

  • مشاوران پدیدار